Koronaoppdatering

Oppdatering av koronastatus tirsdag 14 desember.

Vi har fått 3 nye positive selvtester tirsdag 14.12.21. Vi har 15 personer i isolasjon.

Vi forventer flere positive tester. Har man symptomer, vært nærkontakt eller annet nærliggende må man teste seg. Har man fått en positiv test må man melde dette inn til koronatelefonen eller legekontoret slik at dette blir registrert. Man skal også få tatt en kontroll prøve som sendes til sykehuset for analyse.

Hvor kan man innhente informasjon om lokale og nasjonale nyheter, regler og anbefalinger om korona?

Kommunen bruker hjemmesiden og Facebook siden «Gamvik kommune» som plattformer til å informere ut til befolkningen. Har man flere spørsmål kan man ringe vår egen koronatelefon: 906 83 823 åpent hverdager 09.00-15.00

Man kan også finne nyttig informasjon på fhi.no eller helsedirektoratet.no

Regjeringen meldte 13.desember at det innføres en rekke nye nasjonale tiltak. Det blir endringer bl.a for vaksinasjon, karantene, isolasjon, arrangementer, næringsliv, idrett, kultur, skjenking, skoler og barnehager. Innstrammingene trer i kraft ved midnatt, natt til onsdag 15.desember.

Gå inn på helsedirektoratet.no for å lese om de nye tiltakene.

Publisert: 15.12.2021 06.41
Sist endret: 15.12.2021 06.44