Kunngjøring!

Oppdatering av Korona- regler for Gamvik Kommune

Gjeldende fra 18.01.21 så går skolene i Gamvik kommune tilbake til Gult nivå.

Barn og ungdom

Etter regjeringens pressekonferanse i dag åpner Gamvik kommune igjen for at det blir mulig å drive fysisk aktivitet.

-          For barn og ungdom under 20 år vil det være åpent for vanlige treninger og samlinger i idrettshallene.

Idrettshallene vil åpne opp for dette allerede tirsdag 19. januar.

-          Bassengene vil (på grunn av behov for oppvarming) ikke åpnes før onsdag 20. januar.

-          Det vil ikke bli åpent for samlinger/arrangementer som samler barn og unge fra andre kommuner.

Voksne

For voksne er det fortsatt anbefalt av Regjeringen at man avstår fra organisert trening innendørs.

Etter regjeringens pressekonferanse i dag vil Gamvik kommune likevel forsiktig åpne opp igjen for at det skal bli mulig å drive fysisk aktivitet innendørs;

-        Gamvik kommune åpner for at det kan gjennomføres treningsaktiviteter med inntil 10 personer per gruppe.

-        For de over 20 år vil det tidligst bli mulig å drive organisert aktivitet fra og med torsdag 21. januar.

-        Dette kan gjennomføres etter at den som står ansvarlig for den enkelte aktivitet/treningsaktivitet (om dette gjelder for bare en gang eller om dette vil gjentas flere ganger     fremover, ut fra tildelte treningstider) har utarbeidet og fått godkjent en plan for hvordan man skal holde avstandskravet.

Voksne som ønsker å drive aktivitet skal sende plan for gjennomføring til: kommuneoverlege@gamvik.kommune.no

Bassengene i Gamvik, Mehamn og Skjånes

For
trening/aktivitet i bassengene vil det for voksne være noen begrensninger;

Gamvik:               maksimalt 5 personer i bassenget samtidig

Mehamn:           maksimalt 5 personer i bassenget samtidig

Skjånes:              maksimalt 3 personer i bassenget samtidig

Mer informasjon om gjennomføringen av bassengaktivitetene kommer som eget oppslag før åpning.

Kommunen planlegger å kunne åpne for enkeltaktiviteter for 1 dag pr helg (info kommer etter hvert). - Begrensninger ligger til å kunne overholde pliktig renhold, som må gjennomføres av kommunen selv.

Link til dagens oppdaterte anbefalinger og regler fra Regjeringens angående Korona- tiltak:

Alf Normann Hansen

Ordfører