Legekontoret informerer

Informasjon om influensavaksinering 2020:

Vi i Gamvik kommune har nå mottatt årets influensavaksiner som skal gis til personer i risikogrupper for alvorlig influensasykdom. Vi vil starte vaksinering fra og med mandag 5. oktober.

For de som har frikort er vaksinen i år gratis, for andre vil det være en egenandel på 50 kroner for vaksineringen.

I år vil influensavaksinering gjøres av din fastlege på legekontoret i Mehamn. På grunn av koronapandemien vil det ikke bli mulighet til å møte opp uten avtale på kontoret. Dersom du har legetime i nærmeste fremtid kan du få satt vaksinen mens du har time.

De som ikke har planlagt time hos fastlege kan bestille time på legekontoret for å få vaksine. Det settes opp egne timer for dette flere ganger i uken over de neste ukene.

Ta kontakt med legekontoret på telefon 78 49 66 00 mandag til torsdag mellom klokken 12 og klokken 14.30 for å bestille time for vaksinering.

Link: Informasjon til personer i risikogrupper

Håkon Furu

Kommuneoverlege